Галоўная / Навiны / Навiны рэспублiкi
08.04.2021

Дэпутаты прынялі ў першым чытанні законапраект аб дарожным руху

7 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Дэпутаты на пасяджэнні пятай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу сёмага склікання прынялі ў першым чытанні законапраект "Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб дарожным руху", перадае карэспандэнт БЕЛТА.

Законапраект унесены ў Палату прадстаўнікоў Саветам Міністраў 2 жніўня 2018 года. Дакумент накіраваны на далейшае ўдасканаленне ажыццяўлення бяспекі дарожнага руху і прадугледжвае новаўвядзенні, накіраваныя на ўлік правапрымяняльнай практыкі, а таксама рэалізацыю палажэнняў іншых актаў заканадаўства, у тым ліку па пытаннях развіцця прадпрымальніцтва.

Так, уводзіцца працэдура выдачы міжнародных вадзіцельскіх пасведчанняў, прадугледжаных Канвенцыяй аб дарожным руху 1968 года. Уносяцца дапаўненні, якія захоўваюць права грамадзян Расійскай Федэрацыі кіраваць транспартнымі сродкамі на падставе свайго нацыянальнага вадзіцельскага пасведчання да заканчэння тэрміну яго дзеяння. Прапануецца магчымасць здаваць кваліфікацыйныя экзамены і атрымліваць права кіравання транспартнымі сродкамі толькі з аўтаматычнай трансмісіяй, што прасцей, чым з механічнай.

Міністэрству ўнутраных спраў даюцца паўнамоцтвы на вызначэнне ўчасткаў дарог, па якіх забараняецца абучэнне кіраванню механічнымі транспартнымі сродкамі, у сувязі з чым адпадае неабходнасць узгаднення суб'ектамі гаспадарання з Дзяржаўнай аўтамабільнай інспекцыяй маршрутаў для практычнага абучэння кіраванню.

Знімаецца кантроль за выкананнем парадку правядзення дзяржаўнага тэхнічнага агляду транспартных сродкаў на дыягнастычных станцыях, парадку прадастаўлення паслуг па падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы і павышэнні кваліфікацыі вадзіцеляў і асоб, якія абучаюць кіраванню механічнымі транспартнымі сродкамі. Законапраектам прадугледжваецца вызначэнне параметраў дарожнага руху, яго маніторынгу, а таксама прынцыпаў арганізацыі. Удакладняецца паняцце арганізацыі дарожнага руху шляхам вызначэння прынцыповай мэты - балансу бяспекі і эфектыўнасці дарожнага руху.

Старшыня Пастаяннай камісіі па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Ігар Камароўскі спыніўся на пытаннях бяспекі руху. "Тут можна адзначыць блок палажэнняў, якія датычацца арганізацыі дарожнага руху, што стварае цэлую сістэму, пачынаючы з устанаўлення параметраў руху і яго маніторынгу. Таксама важным момантам з'яўляецца тое, што ўсе гэтыя функцыі ўскладаюцца на ўласнікаў дарог. Гэта значыць, на арганізацыі, што ўваходзяць у сістэму Міністэрства транспарту і камунікацый альбо падпарадкоўваюцца мясцовым выканаўчым і распарадчым органам. Па сутнасці справы, такая сістэма арганізацыі дарожнага руху стварае перадумовы для далейшага ўкаранення ў краіне інтэлектуальных транспартных сістэм".